Microsoft 365 – Planner – Automatisaties

Taken verdelen

Een volgende automatisatie die we voor de Microsoft Planner hebben bedacht is er één in combinatie met de AI tool ChatGPT.

Het verdelen van taken kan een tijdrovend werk zijn, onderhevig aan menselijk inschattingsvermogen, waardoor een manager soms veel energie verliest door taken te delegeren. Met deze automatisatie kan dit volledig uit handen genomen worden.

Als MS365-admin kan u elk Microsoft account aanvullen met de functie(s), departement(en) en alle skills van een medewerker.

Wanneer we in de Planner app een taak ingeven en zelf geen toegewezen persoon kiezen, zal de AI zelf gaan kijken in de profielen van de medewerkers om de juiste persoon te kiezen voor deze taak op basis van het juiste departement, vervolgens de juiste functie en daarna de persoon met de meest geschikte vaardigheden.

Ons voorbeeld voorziet ook erin dat ChatGPT een reden zal geven waarom die elke vaardigheid geschikt vindt, hij vult zelfs aan met een suggestie vaardigheid die voor deze specifieke taak ook van toepassing kan zijn, maar voorlopig nog niet aanwezig is bij deze medewerker.

Indien mogelijk kan er ook nog gekeken worden naar de workload van elke medewerker, indien iemand bijvoorbeeld al zeer veel taken heeft staan, en diens collega met dezelfde capaciteiten heeft aanzienlijk minder taken toegewezen gekregen, dan zal de taak toegewezen worden aan de persoon met het meest ruimte hiervoor.

Heeft u interesse om dit te implementeren in uw bedrijf zodat het verdelen van taken quasi automatisch gebeurt? Neem contact op met ons via fringe-solutions.be/contact voor een vrijblijvend kennismakend gesprek.

#Microsoft #ChatGPT #AI #Planner #Delve #taskassignment #davinci-03

E-mails verdelen

Onze eerste automatisatie in de Planner app is gebaseerd op een binnenkomende e-mail.

We nemen het voorbeeld van een IT-support afdeling, waar verschillende e-mails met technische vragen binnenkomen die vervolgens verdeeld moeten worden over de eerste-, twee-, of derdelijns supportdiensten.

In de automatisatie die werd opgebouwd wordt de afzender van de e-mail gecontroleerd of deze afzender reeds gekend is in de contactenlijst van Outlook. Indien niet, zal er eerst een taak aangemaakt worden om een nieuw contact aan te maken indien nodig.

Indien het contact gekend is zal een taak aangemaakt worden in de eerste lijn. Deze automatisatie transformeert de Planner App naar een ticket-systeem om support te organiseren.

Op deze manier hoeft u niet te investeren in dure externe software, maar kan alles binnen MS365 georganiseerd worden, en blijft al uw data gesynchroniseerd binnen al uw apps.

#MS365 #MSPlanner #PowerAutomate #Automatisatie #ITsupport